< Terug

Rudy Moenaert

Hoogleraar strategische marketing

Rudy Moenaert is hoogleraar strategische marketing aan de TIAS Business School en ook Academic director van het Executive Master of Marketing & Customer Management program.

Willen we als zakelijke leiders succesvol zijn, dan moeten klanten ons volgen. Echte leiders volgen ook hun klanten, want zij bieden de kans om een grootse organisatie op te bouwen.

Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert (1961) is een West-Vlaams academicus met een hoog rock-’n-rollgehalte. Rudy is hoogleraar strategische marketing aan de TIAS School for Business and Society en tevens academic director van het Executive Master of Marketing program. De felbegeerde TIAS Best Teacher Award veroverde hij reeds driemaal.

Rudy's academische carrière op het domein van marketing en innovatie startte meer dan drie decennia geleden. Hij publiceerde in de toptijdschriften (o.m. Management Science, Journal of Product Innovation Management, Journal of Management Studies). Hij was verbonden aan de Universiteit Gent, TU Delft, VUB, Nyenrode Business Universiteit en Vlerick Business School.

Een groot deel van zijn professionele tijd spendeert hij buiten de universiteit. De professionele focus in zijn dienstverlening ligt op drie kerntaken: keynote speker, begeleider van strategische workshops en adviseur voor bedrijfsleiders. Kennis, passie en momentum vormen de basis voor alles wat hij doet. Zijn activiteiten situeren zich voornamelijk in B2B en diensten (bv. Robeco, Rabobank, FujiFilm, Barco, Frisomat, VWE).

Verder lezen

Boekentip

A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make

Rudy Moenaert